کانال پینک مارکت در تلگرام پینک مارکت در اینستاگرام پینک مارکت در توئیتر پینک مارکت در گوگل پلاس پینک مارکت در آپارات

پینک مارکت

پورتال ایرانی نمایش کالا

مقالات سایت

همه مقالات
گردشگری
پزشکی و سلامت
آموزشی
اقتصادی
تاریخی
فرهنگی و هنری
مقالات سایت


مقدمه فروشندگی....

فروش زمانی صورت می پذیرد که با مشتری ارتباط برقرار کرده اید....

در نخستین فروش هایی که هر شخص در زندگی انجام می دهد ، خاصیت و استعداد وی ، شکل گرفته و علاقه به امر فروشندگی و کسب درآمد از راه فروش و یا بازاریابی را لذت بخش یافته و مسیر زندگی خود را خط مشی می دهد. در میان افراد جامعه ، همه مردم فروشندگی را دوست ندارند و ترجیح می دهند درآمد آنها از راه های دیگری حاصل شود به عنوان مثال طیف کارمند یا کارگران و یا هنرمندان و....

فروشندگی آسان نیست.

تقریبا می توان گفت فروشندگی نوعی هنر است و انجام آن نیاز به خصوصیات شخصیتی افراد و استعداد های خدادادی آنان دارد. گر چه به صورت اکتسابی هم می توان با آموزش و تمرین این ویژگی را ارتقا داد.به عنوان مثال خوشرویی ذاتی در یک فروشنده را در صفات یک مدیر لایق اما جدی کمتر می توان دید. در حالیکه یک مدیر و یک فروشنده در جایگاه خود هر دو برای سیستم اهمیت دارند.

شاید جای سوال باشد که تیم های فوتبال حرفه ای چرا چنین مبالغ هنگفتی را صرف بازیکن فوروارد خود می کنند؟ و حتی صرف استعداد یابی بازیکنان در این پست می کنند ؟ مسلما جواب واضح است یک فوروارد دارای استعداد های بدنی ، عصبی (سرعت و انتقال و تصمیم گیری لحظه ای ) و هوش بالا (کی ؟ کجا؟ چگونه؟و ...) و بسیاری از پتانسیل هایی است که او را از سایر بازیکنان متمایز می کند. به نظر شما چنین بازیکن هایی انگشت شمار نیستند؟ البته. پس ارزش بیشتری هم دارند....

فروشنده ، پست خط حمله تیم فروش هر سیستم تولیدی یا بازرگانی است. مدیران هم توجه خاصی به شخص یا تیم فروش خود دارند و وقت و هزینه بیشتری را در این زمینه صرف می نمایند.

نکته مهم - بسته به حجم فروش، تکنیک ها و همچنین مسئولیت های امر فروش متفاوت خواهد بود. شاید به عنوان یک خرده فروش نیازی به یک ارتباط ساده 10 دقیقه ای با مشتری داشته باشید و برای جذب مشتری در عمده فروشی یا یک تولیدی ، نیاز به شروع یک رفاقت چندین ساله با مشتری خود داشته باشید. ولی همه ارتباط ها ارزشمند هستند و شما باید به عنوان فروشنده با آنها آشنایی کامل داشته باشید. به همین صورت جنسیت افراد ، سن افراد و بسیاری فاکتورهای دیگر اهمیت ویژه ای در بحث فروش دارند که تاثیر آنها را بایستی خیلی دقیق در نظر داشت. منظور، اینست که بایستی بسته به مشتری هدف و حجم فروش وارد یک پروسه فروش موفق شد.

 

به مرور ، مطالب بیشتری را به صورت روزانه یا هفتگی در سایت قرار خواهیم داد.

 

منبع : پینک مارکت